Emily Osment albuma a klasszikus rock hatásokat érezteti, elektro/Europop stílussa keverve(az első dala az albumról, a Lovesick, illetve a harcias Double Talk) , együtt az alternatív/indie-vel(Let's Be Friends , "Gotta Believe In Something") , jazz-stílusú balladákkal (Marisol , You Get Me Through), valamint a ritmusra dübögő hip-hop ütemekkel (1-800 Clap Your Hands [The Water Is Rising]).
Az album azért a Fight or Flight - vagyis a küzd vagy menekülj - nevet kapta, mert ez is megmutatja, hogy Emily milyen magasra törő célokat emel ki, és hogy egyszerre éljen el sikereket két nagy versenyképes pályán.
"Egyszerűen arról van szó, mikor egy kémiai reakció hatására a félelem kiüt az arcodra. " mondja- "Választani kell, küzdeni vagy megszökni. Ezen az albumon dolgozni sok döntést hozott. Minden dalban megmutatkozom a lemezemen, és tényleg, a dalok annyira kapcsolódnak a saját életemhez."
A dalok tele vannak utalásokkal a kedvec együtteseire. Mint a 1-800 Clap Your Hands (The Water is Rising), amit egy repülőn írt, és arra szólit fel minket, hogy össze kell tartanunk. Valamint a Get Yer Yah's Yah's Out tisztelgés a Rolling Stones előtt, hiszen 1969-ben nekik is volt egy hasonló nevezetű élő koncert albumuk. Ez a bulizásra ösztökél minket.
"Én nem akarok olyan dalokat írni, amelyek mind csak a felszínről szólnak a mélyből." - fogalmazza Emily, aki nagy kedvencének tartja Led Zeppelint, the Beatles-t, the Monkees-t, the Doors-t and Herman’s Hermits-et, mint a The Pixies-t és a Massive Attack-ot és ezekez felnőtté válása alatt is hallgatta. "Olyan dalokat szeretnék írni, hogy ha minél többet hallgatok, egyre jobban gyere rá arra, hogy én mit akarok neked mondani. Szeretek titkokat elrejtteni a lemezembe."-mondja Emily.
Az All The Boys Want című dal (akit munkatársával, Matt Bairral írtak közösen) illetve a Double Talk a harcias oldalát mutatja meg. "Ezt anyukámtól örököltem." - mondta nevetve Emily.
Van egy komolyabb oldala is a leányzónak, amit Schlesinger-rel írt, a ballada Marisol. Ezt mondta róla: "Lehetsz te vagy én vagy bárki más, azt szeretném, ha ezt a számot beteszed a lejátszódba egy másik világban legyél és más ember legyél." A You Get Me Through volt az első dal az albumáról, amit az anyukájának írt. "Sírt, mikor meghallgatta." vallotta be Emily. "Ő az, aki biztosan megérdemli, hiszen ő tanított meg gitározni, és megszerettetni a zenét velem."
A záró Gotta Believe In Something társzerzője Hooper és Derek Fuhrman, akik szintén Osmenttel írták a The Cycle dalt is, ami a Bonnie & Clyde típusú mesék bankrablásának a meneküléséről szól. "Az egész arról szól, hogy ha hiszel valamiben, nem számít mi a helyzet. Mindig is szerettem volna használni a "hihetetlen" szót a dalaimban."
Jelenleg a fiatal veterán Európában, Kanadában, Brazíliában és Amerikában turnézik, és azt vallja, hogy a klubokat le kellett mondani, és ma már egy aréna méretű területen koncerteznek az együttesével. Emily róluk is beszélt: "Én sehol sem lennék nélkülük. Ők olyan okosak. Úgy érzem, hogy áldás dolgozni velük, és mindig megmondják mi lenne jó az én zenémben. Ezek a sráok nagyon keményen dolgoznak."
Küzdj vagy menekülj. Ez a te választásod. Emily már kiválaszotta mit fog tenni. |